kolaz 2

תכנית ג’אגלינג שנתית

התכנית מבוססת על תפיסה חינוכית שגובשה לכדי שבעה עקרונות :

שקט פנימי, נתינה ושחרור, נשימה, הקשבה והתבוננות, הרמוניה (א-תחרותיות), חיוביות ושמחת חיים.

שבעה עקרונות אלה באים לידי ביטוי  בשלושת המישורים  המרכזיים של עולם החינוך : המעגל החברתי, העצמה אישית ותחום הלמידה.

דרך לימוד כלי הג’אגלינג השונים, יחווה הילד את שבעת העקרונות.

1. יגלה בתוכו את המקום השקט, המאפשר גישה יציבה ובריאה לחיים.

2. יחווה את הלימוד מתוך שחרור, ואת חשיבות הנתינה כערך בפני עצמה, סובלנות וקבלה של האחר.

3. יחווה תהליך לימודי נושם, כאשר כל פעם מתקדמים צעד אחד קטן קדימה, פיתוח סבלנות ויכולת התמדה מבלי להגיע לעודף מאמץ.

4. ילמד להתבונן בתהליך מורכב ולהתמודד עם בעיה חדשה ולא מוכרת, וכמו כן להקשיב לאחר ולעזור לו.

5. יחווה את האפשרות שבמשחק יחד, איך מצליחים יחד כקבוצה ואיך נהנים מתוך העשייה עצמה, ללא תחרותיות.

6. ילמד לראות את היכולות החבויות בתוכו, דבר שיביא להגדלת הביטחון העצמי ותחושת הערך והדימוי העצמי, העצמת יכולות פיזיות, רגשיות וקוגניטיביות.

7. וכמובן – שמחת חיים וכיף בלתי רגיל…

 

לאורך השנה יפגשו הילדים מגוון רחב של אביזרים מעולם הג’אגלינג : כדורים, מקל פרח, דיאבולו, צלחות סיבוב, פוי, מוטות, הולה הופ, מקל סרט ועוד ועוד.

שבעת עקרונות התכנית שזורים בתוך מערכי השיעור על כל  חלקיהם. כל שיעור נפתח במשחק חברתי קבוצתי, לאחר מכן תרגול משותף בכלי להטוטים זה או אחר, עבודה בזוגות ובקבוצה וגם תירגול אישי. בכל שיעור יש סיכום שהוא חלק מהותי ובלתי נפרד מהמערך.

בשיעור יהיו חלקים אוספים ומרכזים, כאשר כולם עובדים יחד, ויהיו חלקים משחררים, כאשר כל ילד יכול לתרגל על פי יכולתו והתקדמותו האישית. מערכי השיעור בנויים וסדורים, יחד עם האפשרות לכל מדריך להתאים את מבנה השיעור לאופי הקבוצה הספציפית.

 התכנית פועלת בהצלחה רבה מזה חמש עשרה שנה בבתי ספר רבים בכל רחבי הארץ.

(בשנת הלימודים תשע”ז לומדים בהצלחה רבה כ 20,000 תלמידים בכמאה ושישים מוסדות חינוך את אומנות הג’אגלינג !)

 קיימת תכנית לילדי א’-ב’, תכנית לילדי ג’-ה’, תכנית לכיתות ו’. כמו כן קיימת אפשרות לעבודה עם חט”ב.

שיעור שבועי בן 45 דקות כפעילות שנתית או חצי שנתית.

לצפייה בסרטון על העקרונות החינוכיים של קלות לחץ כאן